Introduktion af vores nye kunde: Hawesko

15. december 2017

Organisatorisk modenhed er en rigtig god start, når en virksomhed vil følge med udviklingen.

Vi er glade og stolte over at kunne annoncere en ny kunde: Wine Dock GmbH. Wine Dock er et datterselskab af virksomheden Hawesko, som har hovedsæde i Hamborg i Tyskland. Med et årligt salg på EUR 481 mio., 940 medarbejdere, mange brands og en 50 års lang historie, er Hawesko en stor spiller i vin-verdenen.

I tråd med den globale e-handelsstrategi, tilbyder Wine Dock fælles tjenester inden for online handel til forskellige brands i Haweskos portefølje. Haweskos CEO udtaler:

“Innovationshastigheden i vinbranchen, som længe har været betragtet som meget lidt udviklende, er for øjeblikket i en enorm udvikling i online-sektoren.”

Grundet en stærk migration til internethandel blev Wine Dock konfronteret med udfordringen med at øge sine aktiviteter inden for en meget stram tidsramme.

Chef for IT-gruppen, Hanno Sislian, ledede denne mission. Efter at have kigget på flere muligheder, valgte han sin sourcing-partner: Conscensia.

Hanno Sislian forklarer:

“Vi oplevede udfordringer med at opfylde vores mål på grund af mangel på kvalificerede softwareudviklere i Hamburg. Jeg kiggede på forskellige løsninger, heriblandt 3 nearshore virksomheder. Conscensia var dog den eneste virksomhed, der kunne kortlægge hele sourcing-rejsen på forhånd og give detaljerede svar og forklaringer på alle vores spørgsmål eller bekymringer. De havde styr på alle processer fra første dag, og vi var aldrig i tvivl om, at vi var på rette spor. Vi fik hurtigt præsenteret adskillige kandidater, hvorefter vi valgte de udviklere vi ønskede på vores projekter. Alle aspekter af vidensoverførsel blev planlagt og udført som ønsket. Jeg er meget tilfreds med Conscensias pålidelighed og ekspertise.”

Læs mere om Hawesko og Wine Dock her.